Huisregels

Huisregels


De werkzaamheden in de praktijk worden uitgevoerd volgens de regels en de richtlijnen van de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF). De praktijk blijft in ontwikkeling. Na-/ bijscholingscursussen worden regelmatig gevolgd om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen binnen de logopedie. De logopedist is ingeschreven in het Kwaliteitsregister Logopedie en participeert in de regionale kwaliteitskring.

Afspraak
In principe vindt de behandeling op een vast tijdstip plaats, meestal 1 keer per week. Als een tijdstip u niet schikt, kan in overleg altijd gekeken worden of ruilen met een andere cliënt mogelijk is.

Verhindering
Indien u verhinderd bent om op een afspraak te komen, dan moet u dit uiterlijk 24 uur van tevoren aan de logopedist(e) laten weten. Als u later afzegt, wordt de behandeling toch in rekening gebracht. Dan zijn 75% van de kosten voor uw eigen rekening. Deze kosten kunnen dus niet gedeclareerd worden bij uw zorgverzekeraar.

Bereikbaarheid
De praktijk is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar. U kunt ten alle tijden een bericht achterlaten via telefoon of per e-mail.

Wijziging verzekering
Als u gedurende een behandelperiode van verzekering verandert, wilt u dit dan doorgeven aan de logopedist(e).

Waarneming
In verband met ziekte, vakantie en/of zwangerschaps-/studieverlof kan er waarneming nodig zijn. Dit gebeurt altijd door een gediplomeerde logopedist en zal tijdig aan u kenbaar gemaakt worden.

Privacy
Tijdens de behandeling kunnen er vertrouwelijke zaken aan de orde komen. Er zal zorgvuldig met deze informatie worden omgegaan. Binnen de praktijk wordt het privacyreglement van de NVLF nageleefd.

Klachten
Het klachtenrecht voor patiënten is vastgelegd in de Wet Klachtenrecht Cliënten Zorgsector. Het klachtenrecht van de NVLF is hieraan verbonden. De logopediepraktijk volgt de klachtenregeling van de NVLF

Vragen? Neem contact op!
Share by: